Wednesday, November 21, 2012

Mathematics + Prinsip Akaun...

Salam...

Nak review skit...mula2 aku posting kat smkbb(Sek.Men.Keb Bukit Bandaraya) subjek yg aku kene ajar were ictl form 1 n add math form4, at tht time aku rase ape benda nk ajor ictl nie, dh la bilik komputer semua pc dh jahanam so aku decided ajar la diorang kat bilik ekses yg pc2 nye, hidup segan mati tak mau tuu (huh tobat aku nk ngajor ictl, even subjek tu relax but mmg x mencabar langsung!)......and for the next year, subjek math modern n akaun....dua subjek nie mmg aku obses skit, until now aku mengajar subjek nie, walaupun semua kelas yg diajar tingkatan 5 pun, aku x kesah...coz suka suka suka suka math n akaun 
(hah poyo!)...untuk subjek math tu mmg la bidang aku coz degree mmg major math but ramai yg pelik nape aku ajor akaun sedangkan major aku math n minor fizik...Actually before aku further degree aku mmg dh ade diploma from Uitm(Uitm dihatiku)Diploma in Accountancy...tu yg aku beria2 nk ngajor akaun so aku pun refer la kat PK1 klau2 ade vacancy tuk ngajor akaun..n Allah always in my side, Alhamdulillah aku dpt ngajor subjek tu plus dpt form 5 terus...amik kaw hehehe....cukup2...so lets talking about SPM....

agaknye mcm nie la student aku time aku ngajor....




walaupun aku minor in fizik but lom pernah lg ngajor subjek nie..n rase pun x confident nk ngajor coz cikgu fizik kat sek mmg power, biase la diorang mmg engineer dulu bru jd cikgu so mmg hebat la!


mathematics mmg peberet since kat sek lg plus dpt plak ngajor subjek nie lg la suke....
dolu2 cita2 nk jd akauntan tp x tercapai plak...dpt ngajor org jd akauntan pun dh syukur....


Debaran SPM masih lagi dirasai, ptg nie bru je abis paper exam tuk science n fizik...bsk diorg x ade paper coz Keputeraan Sultan Johor(sultan aku la tu).

Tadi semua kengkawan yg mengajar paper science n fizik dok update status kat fb, semua meluahkan debaran yg mereka lalui, mcm biasela mendoakan yg terbaik utk pelajar dr jauh...Actually aku telah merasainya dulu, yelah paper math hari ketiga exam, that time rase mcm2, in fact aku lebih panik dr students plak..sebelum paper math bermula sempat juga aku memesan untuk kali terakhir antara ucapan aku mase berhimpun adelah:

1)For those yg tertinggal kalkulator or compass sila berjumpe ngan cikgu suzana (ketua panitia Math) untuk membuat pinjaman dan bayaran deposit sebyk rm3 akan dikenakan, takot2 ade yg tak pulangkan semula...

2) For those yg tertinggal ic or exam slip plz refer to cgu faizal..

3) semasa exam, if the question is harder for you, plz proceed to another question do not wait until the time up...but for those yg siap awal plz recheck your answer again!..jgn keluar awal!( lepas berhimpun aku terus naik jumpe ketua pengawas bgtau, jgn lepaskan pelajar awal)

4)Lastly, one behalf of mathematics teachers, kami  telah menghalalkan semua ilmu yg telah kami beri kepada anda semua, semua kesalahan anda dr tingkatan 1 sehinggalah tingkatan 5 telah kami maafkan...semoga ilmu yg telah diberikan dpt anda manfaatkan ketika exam ini...Harapan kami berikan la hadiah kepada sekolah iaitu A+ untuk mathematics...Amin...(amboi aku berucap mcm nk pilihanraya minggu depan je..)


just joking ya!

Basically, aku sebenarnya sebak plak mase berucap tp kene la control kang abis makeup hehehe...

ok lepas abis je paper math, lega rase sekejap...sekejap?! yela sekejap coz lepas nie paper akaun aku lg huhuhu..untuk paper akaun pun rase lg la menggigil...paper akaun 27/11/12, nasib baik time tu mmg aku bertugas gak kat sek, so dptlah bg semangat kat diorang sikit...

Rasenya, every year melalui saat2 mendebarkan nie, tp setiap kali exam tetap rase mcm baru je berlaku...Harapan tuk thn ni utk paper akaun sgt tinggi, kalau thn lps smkbb tempat ke-2 terbaik di kl, harapan thn nie klau blh nk la rase dok tempat pertama kan...Insyaallah...

setiap kali SPM mesti rase seram sejuk, tido x tenang, makan berkoyan2 hahaha







2 comments:

  1. ilya suke ucapan no.4...hehhehe...

    ilya pon ajar maths form 5...tapi kelas kedua terakhir..nak target a dari kelas tu agak payah la..doa ilya moga semua org lulus..sebab time trial ade yg gagal..

    diorang yang pekse ..kita yg berdebarkan.

    ReplyDelete
  2. mmg sgt berdebarkan...

    sbb itu kita punya petunjuk pretasi mengajar..

    klau diorg dpt result ok, kira kita kene teruskan usaha..

    klau diorg result ko, mmg kene muhasabah diri n improvekan knowledge yg ade...

    ReplyDelete